לא עוזב את קבר רחל • מוזס וסיפור הסרדינים

    בעריש פילמר No Comments on לא עוזב את קבר רחל • מוזס וסיפור הסרדינים
    7:31
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on רק בן 20: סמ"ר חיים סבח ז"ל נפל בלחימה בצפון הארץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס דרש משר התחבורה להפעיל סמכותו על מנת לפתור אחת ולתמיד את בעיות הצפיפות והתדירות של קו 163 מירושלים לקבר רחל.

    השר כץ, שענה במליאה על שאילתות דחופות נוספות בעניין משרדו שמע מח"כ מוזס את תלאות הנוסעים להתפלל בקבר רחל. "אדוני שר התחבורה. אני עדיין שייך לציבור של "משתטחי הקברים ומנשקי המזוזות". ביקרתי אתמול עם אלפי יהודים בקבר רחל. הגיע אוטובוס קו 163, היוצא מהתחנה המרכזית בירושלים, אוטובוס דו-מפרקי, שהעמיס עליו לפחות 170 איש.

    כשהוא הגיע לצומת גילה, בחר הנהג כאקט של אחדות עם אחיו הערבים, לעצור ולהעלות עוד קבוצה שלמה של אנשים מצומת גילה, לקח אותם ללא תשלום לצומת הבידוק. העומס באוטובוס היה רב כדי כך, שאשה התעלפה באוטובוס. אני עד לכל מה שאני אומר!"

    ח"כ מוזס המשיך ותאר לשר "כמובן בחזור היו צריכים לקחת עוד פעם 170 נוסעים, דחוסים כמו סרדינים ולא כמו בני אדם. זה היה המצב. נזכרתי בטלפון של פקח אגד – ואני רוצה לשבח אותו, מר אורן.

    הוא הוסיף: "חייגתי אליו והוא היה באותה שעה בבית הכנסת. אמרתי לו, שמע, נמצאים כאן המון אנשים, צריכים להחזיר אותם העירה, אוטובוס אחד ישפר את כל הסיפור".

    "הפקח הנפלא הזה ענה מיד שישלח אוטובוס נוסף ממוסך תלפיות, והוא עשה את זה, כל הכבוד, אני ממש משבח אותו. אבל אדוני השר, מה עושים כדי שמקרים כאלה לא יישנו ושיבינו פעם אחת ולתמיד בחברת "אגד", שנוסעי הציבור החרדי אינם סרדינים, הם בני אדם, ושערב ראש חודש זה זמן תפילה בו הולכים להשתטח על קברים, מה לעשות. גם במירון היו אלפים. זה הזמן. מה השר מוכן לעשות בנדון? ואני יודע שאתה מסוגל לעשות ואתה בוודאי מוכן לעשות!"

    שר התחבורה שיבח את פעילותו של ח"כ מוזס בכל הנוגע לשירותי התחבורה הציבורית: "אתה ידוע כמי שנושא את דגל העלייה למירון, לפחות בכל ערב ל"ג בעומר, שאם יש תלונות על פעילות החברות, אנחנו במשרד פתוחים לנושא הזה על מנת להביא לשיפורים או תיקון הדברים. אנחנו כל הזמן משפרים את התחבורה הציבורית וגם הביקוש גדל בהתאם".

    לאחר הדיון במליאה, סיכמו השר כץ ומוזס, כי תופנה תלונה מסודרת בעניין והשר יעקוב אישית אחר הפקת הלקחים מתלונה זו.



    0 תגובות